29.12.2015

Год Обезьяны: выбиться в люди или остаться человеком

Удивительно, как человек все свои отрицательные черты умело приписывает животным! Наименования различных животных люди очень часто используют для того, чтобы оскорбить своих оппонентов: чушь собачья, пёс шелудивый, не твоё собачье дело; лошадь Пржевальского, врет как сивый мерин; подложить свинью, как свинья, бисер перед свиньями не мечут; что дозволено Юпитеру, не дозволено быку; пустить козла в огород, упряма как коза; как баран на новые ворота, тупой как баран; как кошка с собакой, драная кошка; ходит петухом; налетел петухом; змея подколодная; канцелярская крыса, церковная крыса…
 
Накануне наступления 2016 года, талисманом которого, согласно восточному календарю, станет Обезьяна, ей уделяется особое внимание. Дошла очередь и до нее… Читайте об этом в философском стихотворении Лемары Оказ.

И хотя еще не доказано, что люди произошли от обезьяны, но, как сказал Владимир Борисов, подражателей обезьянам, особенно мозгами, много... По мнению же Аркадия Давидовича, часто обезьяна выбивается в люди, так и не став человеком. Поэтому хочется пожелать нам всем, чтобы в год Обезьяны в человеке все-таки победило человеческое!


                                  Лемара Оказ
                                                             ШАМЕК

                                                  «Селям!» – дедим,
                                                  Эм де козюне терен бакътым, –
                                                  «Сен кене башынъда тутасынъ
                                                  Оюн ве кимсе устюнден кулькю?

                                                  Далдан далгъа сен секиресинъ,
                                                  Апансыздан бир шей ташлайсынъ бетиме,
                                                  Бир дакъкъада достлукъ сёзни сен ёкъ этесинъ,
                                                  Утан, арлан, бакъ джанчыгъын ичерсине.

                                                  Адам агълай, санъа не? – сен кулерсинъ,
                                                  Кульсе эгер – дертке оны чекерсинъ,
                                                  Шу дюньянынъ падишасы олдынъ ёкъса,
                                                  Башкъаларны озь ёлундан сен ёкъ этесинъ.

                                                  Адам олмакъ къыйын,
                                                  Онынъчюн сен ШАМЕКСИНЪ,
                                                  Акъыл-балигъ, алтын сандыкъ киби, узакъ,
                                                  Онъа сен бир вакъыт етмезсинъ!!!
                                                 

                                                  Адам олмакъ ичюн, къырсанъ тишнен топракъ,
                                                  Сен бир вакъыт Инсан олмазсынъ,
                                                  Къара джанлы, сен ярамазсынъ,
                                                  Амма гонъюль-къальбинъ
                                                  Олмакъ керек ап-акъ!»

2001 с., сентябрь.

Стихотворение с сайта https://anaurt.com/qrt/content/l-okaz-shamek 

1 комментарий:

  1. Эльмира Байрам-Али15 февраля 2016 г. в 03:45

    Бир шамек озюни кюзгюде корюп,
    Янындв отургъан аювну тюртюп -
    Аюв дост, бакъчы сен,
    Бу не къадар чиркинлик?!
    Мен бугъа азачыкъ ошаса эдим
    Озюмни дюньядан джоймагъа истердим.

    И.Крылов "Маймун ве кюзгю" къыссасындан бир парча. Анам, Эмине Мамутова (Таракъташ, Судакъ), Алла рахмет эйлесин, балалыгъымда мектепке русча Крылов къыссесини огренгенде манъа терджюмесини къырымтатарджа айткъан эди. Тырыштым акъылыма кетирмеге, амма, бельки янълыштым - не де олса, бильгенлер догъуртур. Урьмет иле Эльмира Байрам-Али.

    ОтветитьУдалить